KETTLEBELL

LIFTING

SPORT KETTLEBELLU

ÚVODEM

Tréninky KETTLEBELL LIFTING jsou extrémě náročné.

Ke cvičení se používá výhradně KETTLEBELL, případně velká osa. Jde o silově-kondiční cvičení, které je velmi náročné na techniku provedení a silovou vytrvalost. Je vhodné pro ty, kteří mají rádi opravdu náročné cvičení a powerlifting obecně.

KETTLEBELL LIFTING

Neboli Kettlebell Sport je mezinárodní sport. Sport Kettlebellu. Je to cvičení kdy se zátěž zvedá nad hlavu po krátkou, střední a dlouhou dobu bez zastavení či položení zátěže na zem. Vítězem je atlet s nejvyšším počtem opakování
 
Klasické disciplíny: 10 minut Long Cycle, Biathlon a Snatch.

V dnešní době byly disciplíny rozšířeny o:
Půl Marathon - 30 minut Long Cycle jednoruč, Jerk jednoruč a Snatch s možností střídání rukou dle uvážení.

Marathon - 60 minut Long Cycle jednoruč, Jerk jednoruč a Snatch s možností střídání rukou dle uvážení.

Ultra Marathon - 3 hodiny Long Cycle jednoruč, Jerk jednoruč a Snatch s možností střídání rukou dle uvážení.

Stejně jako u cvičení s Kettlebell se používá tato kulatá činka, nicméně ve sportovním provedení. Tj. všechny váhy mají stejnou velikost Kettlebell. Technika provedení se od komerčního cvičení s kettlebell značně liší.

HISTORIE

V roce 1948 byla první soutěž s Kettlebell. Velmi odlišná od dnešní podoby. Vyhrál ji námořník z Černého moře zvaný Protopopov. Bez časového omezení s cílem dokončit co nejvíce opakování. Skóre bylo 1002 opakování. V Rusku, v roce 1962 vznikl nový formát soutěže (triatlon). Nastoupila nová éra Kettlebell Sport. Až do dnešních dnů se sport změnil a vývojem nových sportovců, zemí, klubů, asociací a federací.

V dnešní době využívá Kettlebell lifting mnoho trenérů jako fitness cvičení. Aby se cvičilo správně, musí člověk zvládat základní pohyby. Záda by měla být vždy rovná - jinak hrozí vážné zranění. Atleti musí též věnovat pozornost svým ramenům a kolenům. A to v podobě různých protahovacích, mobilizačních a stabilizačních cvičení. To je klíč, abyste zůstali bez zranění.

BENEFITY

  • KOORINACE TĚLA
  • ZPEVŇUJE CORE
  • EXTRÉMNÍ SÍLA
  • EXTRÉMNÍ VYTRVALOST
  • VHODNÉ PRO ŽENY I MUŽE
  • VELMI EFEKTIVNÍ
  • POSILOVNA VŠE V 1
  • FLEXIBILITA

JAK TRÉNINK PROBÍHÁ?

  • ROZCVIČKA + MOBILITA
  • SILOVÁ ČÁST
  • CVIČENÍ S KETTLEBELL
  • STREČINK

Délka tréninku cca 60 minut

DOPORUČENÉ VYBAVENÍ

Minimální sestava 2x Kettlebell o stejné hmostnoti + 1 Kettlebell vyšší váhy (např. 2x16kg + 1x24kg)

  • TY A TVOJE TĚLO :)
  • 2x KETTLEBELL STEJNÉ VÁHY
  • IDEÁLNĚ 1x TĚŽŠÍ KETTLEBELL
  • VELKÁ OSA VÝHODOU